Pitanje:
Želim da se uključim u lovačko društvo i bavim se lovom. Znam da u vezi s lovom postoje šerijatski propisi pa bih Vas zamolio da te propise ukratko objasnite.
Odgovor:
Dozvoljeno je loviti pod sljedećim uvjetima:
1) da se lovi radi hrane,
2) da se lovi radi uništavanja štetočina.
Prema tome, lov iz hobija po šerijatu nije dozvoljen, jer Allah, dž.š, u Kur'anu kaže da nije ništa bez razloga stvorio. Prema tome, kada čovjek koristi to što je stvoreno s ciljem mora za to imati šerijatski opravdan cilj.
Zbog toga je Poslanik, s.a.v.s, i u pogledu lova ostavio jasne upute:
” Nemojte bilo šta što ima dušu uzimati za svoj cilj (tj. da ga gađate). ” (Sahihu Muslim, “Kitabus-sajdi vez-zebaih ve ma ju'kelu minha”, br. 1958)
” Ko ubije vrapca iz zabave, vrabac će na Sudnjem danu doći Allahu vičući: ‘Gospodaru, taj i taj me ubio iz zabave, a nije me ubio radi neke koristi. ” (Nesai, Sunen, “Kitabud-dahaja”, br. 4370, Ahmed, Musned, “Musnedul-muksirin”, br. 18651)
Da bi ulovljeno bilo dozvoljeno jesti potrebno je da lovac, sredstvo kojim se lovi i ulovljeno ispunjavaju određene uvjete:
Lovac treba ispunjavati sljedece uvjete:
a) da bude od osoba od kojih je dozvoljeno jesti ono što zakolju;
b) da ima namjeru lova, bilo da gađa ili šalje lovnu životinju (kera, sokola), i da namjerno ne ispusti reći bismillah pri gađanju ili puštanju lovne životinje;
c) da lovac ne bude pod ihramima, jer je osobi u ihramima, bilo da ide na hadž ili umru, zabranjeno loviti na kopnu.
Sredstvo kojim se lovi mora ispunjavati sljedeće uvjete:
a) ker, soko itd. moraju biti dresirani, tako da slušaju lovca šta im naredi, dakle da love po njegovoj naredbi, a ne radi sebe;
b) da ga lovac pošalje na plijen, dakle da ne ode loviti sam od sebe;
c) da ulovljenu životinju ubije ranjavajući je, ne daveći, ili da je živu donese pa je lovac zakolje;
d) da ne jede ono što je ulovila.
Što se oružja tiče ono mora biti takvo da ranjava i da ne bude nešto čime je zabranjeno klati životinju, kao što je zub i nokat.
Ulovljena životinja treba ispunjavati sljedeće uvjete:
a) da bude u osnovi dozvoljena za jesti;
b) da bude divlja, ne domaca;
c) da umre od rane, ne od pada sa stijene ili gušenjem u vodi;
d) da je lovac zakolje ako je zatekne živu.
Ovo su osnovni šerijatski propisi o lovu.
FETVE I SAVJETI
dr. Šukri Ramić (Novi Horizonti)
____________________________
Lov iz hobija po šerijatu nije dozvoljen !!!
Posted: 10 Januara, 2013 in Islam, LOVCI, STAV ISLAMA PREMA LOVUkomentara
Es-selamu alejkum
Postovani
Clan sam lovackog drustva i htio bih vas zamoliti da mi odgovorite na pitanja:
1.Da li je dozvoljeno baviti se lovom ,jer volim da jedem meso divljih zivotinja?
2.Da li je dozvoljen lov na divlju svinju i da li je istu dozvoljeno prodati?
We alejkumu Selam we rahmetullahi we berekatuhu.
Na prvo pitanje imate precizan odgovor u tekstu iznad, a što se tiče prodaje divlje svinje, to nije dozvoljeno a dokaz za to nalazimo u hadisu Džabira radijallahu anhu, u kome se navodi da je Poslanik sallallahu alejhi ve selleme, na dan osvajanja Mekke, rekao: “ Allah i Njegov Poslanik vam zabranjuju prodaju alkohola, lešine, svinja i kipova ”. (Hadis bilježi Buharija i Muslim). Opće je poznato fikhsko pravilo da je upotreba svinjskog mesa, kao i mesa divlje svinje, najstrožije zabranjena Muslimanima. Dakle upotrebom svinjskog mesa, Musliman čini veliki grijeh prema Allahu dz.š. Ovdje se podrazumjeva da je i svaki prehrambeni artikal koji sadrži makar i malo svinjskog mesa ili svinjske masti ili bilo kojeg sastojka koji vodi porijeklo od svinje, strogo zabranjen.
Molim Allaha da nas ispravno poduči našoj vjeri i uputi nas ka najboljem !
Es-Selamu alejkum !
Es-Selamu alejkum!
Iskreno zahvaljujem na Vašem preciznom odgovoru .Ja bih htio da Vas pitam još nešto vezano za lov . Da li je dozvoljeno klanjati u lovu ukoliko nas pas dotakne ,a imajući u vidu da je neizbjezno da nas pas tokom lova dotakne.Dakle da li je u takvoj situaciji dozvoljeno klanjati,i da li je dozvoljeno uzimati tejemum u lovu ?